Frilla.sk, slovinský online-shop, je v súčasnosti označený ako podvodný internetový obchod. Jeho materská spoločnosť HS plus d.o.o. je zodpovedná aj za prevádzku ďalších podobných elektronických obchodov s názvom Vigoshop.sk a SuperZebra.sk, ktoré si vyslúžili množstvo negatívnych hodnotení. Napriek tomu sa stále nájdu ľudia, ktorí prehliadajú predĺžené dodacie lehoty a nekvalitný tovar a sú spokojní s cenami. Aké sú Frilla recenzie? Je nákup na tomto e-shope bezpečný?
Článok sa bude venovať predovšetkým recenziám a skúsenostiam slovenských zákazníkov s pofidérnou nákupnou stránkou Frilla. Na konci článku sa budú čitatelia vedieť rozhodnúť, či sa oplatí tejto stránke dôverovať.
Frilla online-shop
V poslednom čase je obľúbenou témou diskusie e-shop Frilla.sk, ktorý sa môže pochváliť výrobkami za neuveriteľne nízke ceny. Je to však nákup na Frilla naozaj výhodný alebo sú to len vyhodené peniaze?
Frilla shop má obmedzený výber, ale s výrazne zľavneným tovarom. Zákazníkovi padú do oka zaujímavé produkty, ktoré sa zdajú byť vo veľmi vysokej zľave, zvyčajne za polovicu. Bohužiaľ, negatívnych recenzií napriek lákavým cenám stále pribúda.
Zaujímavé je, že Frilla má dve sesterské webové stránky – Vigoshop.sk a SuperZebra.sk – ktoré sa zdajú byť duplicitné, ale ponúkajú trochu iné produkty. Tieto stránky prevádzkuje rovnaká spoločnosť HS plus d.o.o. so sídlom v slovinskom Trzine.
Hlavnými výhodami online-shopu Frilla sú:
- nízke ceny
- v niektorých prípadoch doručenie tovaru bez problémov
Ako nevýhody sú často uvádzané:
- dlhé doručovacie lehoty
- nedoručený tovar
- nevrátenie peňazí
- zlá komunikácia s e-shopom
- nefunkčný kontakt na webovej stránke
- doručenie nekompletnej objednávky
- doručenie iného tovaru, než bol objednaný
Tento e-shop nie je v súčasnosti na zozname rizikových e-shopov, ktoré eviduje Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ale to bohužiaľ neznamená, že Frilla shop je dôveryhodný. V skutočnosti možno nájsť naprieč internetom naozaj veľké množstvo negatívnych recenzií od zákazníkov, ktorí nakúpili na Frilla.sk.
Kritika na Frilla shop
Spoločnosť Frilla sa stretla s kritikou zo strany zákazníkov v súvislosti s niektorými aspektmi jej služieb. Tu sú niektoré z bežných problémov, ktoré boli hlásené:
- Dlhé dodacie lehoty: Niektorí zákazníci sa stretli s oneskorením pri prijímaní svojich objednávok, pričom doba doručenia sa niekedy predĺžila nad rámec odhadovanej lehoty na doručenie. To môže byť frustrujúce pre zákazníkov, ktorí netrpezlivo čakajú na svoj nákup.
- Problémy s kvalitou výrobkov: Občas sa objavili správy o chybách výrobkov alebo nezrovnalostiach v kvalite, čo viedlo k nespokojnosti zákazníkov. To môže vyvolávať obavy o spoľahlivosť výrobkov spoločnosti Frilla a o opatrenia spoločnosti na kontrolu kvality.
- Obmedzená dostupnosť výrobkov: Hoci spoločnosť Frilla ponúka široký sortiment výrobkov, niektoré položky môžu byť vypredané alebo nedostupné, najmä v prípade obľúbených značiek. To môže byť sklamaním pre zákazníkov, ktorí hľadajú práve tieto položky.
- Ťažkosti s vrátením tovaru: Niektorí zákazníci sa stretli s ťažkosťami pri vrátení tovaru, pričom uvádzali nejasné pokyny, dlhý čas spracovania alebo problémy s vrátením peňazí. To môže byť frustrujúce a odrádzať zákazníkov, ktorí chcú vrátiť nechcený alebo chybný tovar.
- Reakcia zákazníckeho servisu: Niektorí zákazníci hlásili prípady oneskorených alebo nepomáhajúcich reakcií zo strany tímu podpory spoločnosti. To môže byť frustrujúce pre zákazníkov, ktorí potrebujú pomoc so svojimi objednávkami alebo otázkami.
Spoločnosť Frilla sa snaží poskytovať svojim zákazníkom pozitívne nákupné skúsenosti, napriek tomu sa jej však akosi nedarí vybudovať si dobré meno a udržiavať spokojnosť zákazníkov.
Frilla recenzie
Frilla recenzie je možné nájsť napríklad na Facebooku. Aktuálne je zverejnených 70 recenzií a priemerné hodnotenie e-shopu je 1,6 hviezdičky, takže ide prevažne o negatívne hodnotenia. Tu sú niektoré z recenzií:
- Anikó: „Neodporúčam. Poslali mi nekvalitný tovar, vôbec nie taký, aký inzerovali…“
- Jimmi: „Nedodanie objednávky podľa faktúry. Prišlo menej vecí, než som si objedal, samozrejme vo faktúre zarátali všetko. Nezmyselné požiadavky reklamácie a zbytočné naťahovanie – je jasné, že hľadajú spôsob, ako sa reklamácii vyhnúť. Nekupujte na Frilla nič, pokiaľ nechcete prísť o peniaze!!!“
- Peter: „Na základe zistení má táto firma nekvalitný tovar podradnej akosti, ktorý predávajú s obrovskou maržou. Ak kúpite v Číne vec za 1 € a predávate ju za 15 €, tak to bude vec za 1 € a nie kvalita za 15 €. Reklamácie úplne ignorujú, peniaze nevrátia atď.“
- Zuzana: „Kúpila som strúhadlo, bol to šmejd. Poslala som to hneď späť, ale peniaze nevrátili. Nikdy viac, veľmi som sklamaná. Takto klamať zákazníkov…“
- Adriana: „Zakúpila som nano sprej na škrabance s úmyslom dosiahnuť efekt, aký firma ponúka zákazníkom vo svojej reklame na predaj tohto produktu. Samozrejme sa moje predtuchy naplnili, kúpila som šmejd, mám pocit že obyčajnú vodu vo fľaške na reklamovaný produkt, pretože aj napriek presnému postupu sa žiaden zázrak absolútne nekonal a škrabance naďalej zdobia moje auto.
- Jana: „Nikdy viac, keby si skôr prečítam Frilla recenzie, ani neobjednám… Tovar mi zatiaľ vôbec neprišiel, chcem túto pofidérnu firmu nahlásiť.“
- Ľubka: „Mám zlé skúsenosti. Objednala som si ručnú naparovaciu žehličku, ktorá nenaparovala. Poslala som ju naspäť, peniaze neposlali, ako sľúbili. Bola som veľmi sklamaná.“
- Paulína: „Firmu neodporúčam. Objednala som si cez nich sadu na obočie… Peniaze mi stiahlo, neprišiel mi žiaden email o objednávke. Píšem – neodpisujú, volám – nezdvíhaju… Klamári! Nemám tovar ani peniaze.“
- Aja: „Určite neodporúčam, pretože zakúpený tovar nefunguje tak, ako na ich videu. Tovar som vrátila v zákonnej lehote, momentálne nemám tovar ani peniaze zaň, pretože mi ich nevrátili a na emaily nikto neodpovedá.“
- Nikola: „Objednala som si tovar a prišlo mi niečo úplne iné… Tovar som vrátila, odvtedy nemám ani peniaze ani tovar, ktorý mi mal prísť. Po niekoľkých mailoch stále žiadna odpoveď. Som sklamaná… Veľmi neseriózna firma… Už nikdy viac od Frilla. SOI bude mať radosť, že má čo kontrolovať a preverovať.“
- Tom: „Neodporúčam nakupovať u tohto predajcu. Predáva veci z AlliExpresu, Wishu a podobných čínskych stránok. Žiada platobné údaje z karty, čo mi príde choré. Podvodníci, čo sa snažia obohatiť na hlúposti človeka.“
Spokojných zákazníkov nie je veľa, no nájdu sa aj takí. Tu je niekoľko pozitívnych názorov na Frilla od zákazníkov zo Slovenska:
- Alena: „Objednala som si tu stromček z filcu, perfektne odkomunikovaný predaj. Veľmi rýchle dodanie, som 100% spokojná. Ďakujem.“
- Iveta: „Objednala som si mini tlačiarne pre vnučky, dodanie načas, tlačiarne fungujú bez problémov, český návod priložený k faktúre, jednoduchá inštalácia. Budem tu nakupovať aj naďalej.“
- Mária: „Som spokojná ako s tovarom, tak aj s dopravou. Objednávka prišla včas, firma komunikovala veľmi slušne, tovar je presne ako na fotke i vo videu. Za mňa veľká spokojnosť.
- Sivakova: „S Frilla.sk mám dobré skúsenosti. Objednala som si sekáčik na mäso, prišiel včas, ale chýbala jedna dôležitá drobná súčiastka. Po reklamácii, pri ktorej som vôbec nepočítala s kladným vybavením, mi poslali balík, ale omylom s iným tovarom. Opäť som objednávku musela reklamovať, ale sekáčik mám doma. Váhala som s reklamáciou kvôli zasielaniu tovaru späť – poštovné, ale nebolo potrebné nič posielať. Za mňa plná spokojnosť a dobrá skúsenosť. Držím palce. So sekáčikom som veľmi spokojná…“
Napriek zopár pozitívnym hodnoteniam sú Frilla sk recenzie prevažne negatívne a drvivá väčšina zákazníkov by už na tomto e-shope nikdy nenakúpila.
Frilla. sk – ako spoznať podvodný e-shop?
V dnešnej digitálnej dobe sa nakupovanie online stalo pre mnohých spotrebiteľov najlepšou voľbou. S rastúcim počtom e-shopov však rastie aj počet online podvodov. Tieto podvodné e-shopy môžu nič netušiacich zákazníkov oklamať a prinútiť ich, aby poskytli svoje osobné a finančné údaje, čo môže viesť ku krádeži identity alebo finančnej strate. Preto je dôležité vedieť, ako rozpoznať podvodný e-shop, aby sa človek vedel uchrániť pred tým, že sa stane jeho obeťou.
Tu je niekoľko tipov, ktoré pomôžu rozpoznať potenciálny podvodný e-shop:
- Zlý dizajn a rozloženie webovej stránky: Jedným z prvých znakov podvodného e-shopu je zle navrhnutá webová stránka. Tieto webové stránky majú často neprehľadné rozloženie, nekvalitné obrázky a nefunkčné odkazy. Legitímny e-shop investuje do profesionálneho dizajnu webovej stránky, aby prilákal zákazníkov, zatiaľ čo podvodný e-shop sa takýmito detailmi nezaoberá.
- Nezabezpečená webová stránka: Legitímny e-shop bude mať zabezpečenú webovú lokalitu s certifikátom SSL, ktorý možno identifikovať podľa ikony zámku vedľa adresy URL webovej lokality. Tento certifikát zabezpečuje, že všetky informácie vymieňané medzi webovou stránkou a zákazníkom sú zašifrované a hackeri sa k nim nedostanú. Ak webová lokalita tento certifikát nemá, je lepšie vyhnúť sa akýmkoľvek nákupom.
- Podozrivý názov domény: Podvodné e-shopy majú často názvy domén, ktoré sa podobajú na populárne značky alebo webové stránky. Napríklad namiesto „amazon.com“ môže mať podvodný e-shop názov domény „amazonsale.com“. Robia to preto, aby zákazníkov oklamali a presvedčili ich, že nakupujú od známej značky. Pred nákupom si treba vždy dvakrát skontrolovať adresu URL webovej stránky.
- Žiadne kontaktné informácie: Legitímny e-shop bude mať kontaktnú stránku s rôznymi možnosťami kontaktu so spoločnosťou, ako napríklad telefónne číslo, e-mailovú adresu alebo fyzickú adresu. Ak webová lokalita nemá žiadne kontaktné informácie alebo poskytuje len všeobecnú e-mailovú adresu, je to pre zákazníka okamžitá stopka.
- Príliš dobré na to, aby to bola pravda: Ak e-shop ponúka výrobky za extrémne nízke ceny alebo s neuveriteľnými zľavami, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o podvod. Tieto webové stránky využívajú tieto taktiky, aby nalákali zákazníkov na nákup bez toho, aby si urobili prieskum. Vždy je dobré porovnávať ceny s inými legálnymi e-shopmi.
- Nedostatok recenzií zákazníkov alebo falošné recenzie: Legitímne e-shopy budú mať na svojich webových stránkach alebo na stránkach s recenziami tretích strán recenzie zákazníkov. Ak webová stránka nemá žiadne recenzie alebo má len pozitívne recenzie, môže to byť znakom falošného obrazu, ktorý o sebe vytvára. Treba si vyhľadať recenzie na viacerých platformách a získať tak lepšiu predstavu o reputácii e-shopu.
- Obmedzené možnosti platby: Väčšina legitímnych e-shopov ponúka rôzne možnosti platby, ako sú kreditné karty, PayPal alebo iné bezpečné platobné brány. Ak e-shop umožňuje len bankové prevody alebo iné netradičné spôsoby platby, je to dôvod na obavy. Tieto spôsoby platby nie sú bezpečné a je náročné získať späť peniaze, ak sa ukáže, že e-shop je podvodník.
Podvodné webové stránky elektronického obchodu sa v posledných rokoch stali naliehavým problémom pre globálnych spotrebiteľov. Tieto nelegálne internetové obchody často ponúkajú produkty za podozrivo nízke ceny a sľubujú rýchle dodanie, ale nakoniec slúžia ako pasca na nepozorných zákazníkov, ktorí buď nedostanú nič, alebo sa stanú obeťou krádeže identity.
Pri zvažovaní online nakupovania treba byť opatrný a dôkladne si overiť dôveryhodnosť stránky elektronického obchodu. To možno dosiahnuť prečítaním recenzií od predchádzajúcich zákazníkov, preskúmaním dátumu založenia webovej stránky a overením jej licencie a kontaktných informácií. Ak tieto informácie nie sú k dispozícii alebo sú pochybné, je najlepšie sa danému elektronickému obchodu vyhnúť.
Frilla.sk recenzie
Ak majú zákazníci s nákupom akýkoľvek problém, môžu tovar vrátiť do 2 rokov od doručenia alebo si zakúpiť predĺženú 3-ročnú záruku. Ak ide o zjavnú chybu, môžu jednoducho poslať dôkazovú fotografiu alebo video a bude im zaslaná náhrada. Takisto je možné zrušiť nákup do 14 dní od prevzatia tovaru.
Nákupná stránka Frilla.sk si získala mnoho negatívnych recenzií. Aj keď nemožno zaručiť kvalitu výrobkov, pretože podľa názoru zákazníkov je často nedostatočná alebo tovar nezodpovedá popisu či sľubovaným vlastnostiam, nejedná sa oficiálne o podvodný e-shop. Napriek tomu je na uvážení jednotlivca, či chce riskovať nákup na stránke Frilla.sk.