Ako získať výpis z účtu – v Tatra banke, ČSOB, PSS a SLSP

Výpis z účtu je dôležitý dokument, ktorý obsahuje informácie o všetkých transakciách za určité obdobie a môže byť dôležitý pri viacerých udalostiach. Ako získať výpis z účtu v Tatra banke, ako stiahnuť výpis z účtu v ČSOB v PDF a ako zistiť číslo účtu SLSP?

Výpis z účtu môže byť dôležitý vo viacerých situáciách, ako napríklad pri vybavovaní hypotéky alebo pri daňovom priznaní. Možno ho vybaviť osobne, no jednoducho sa dá výpis z účtu vybaviť aj online.

KĽÚČOVÉ INFORMÁCIE ČLÁNKU

Spôsob, ako získať výpis z účtu z Tatra banky, je jednoduchý – vygenerovaný výpis sa nachádza v schránke správ vo formáte XML, pripravený na stiahnutie.

Ak niekoho zaujíma, ako zistiť číslo účtu v SLSP, môže ho získať napríklad cez Internet banking George, mobilnú aplikáciu George a ďalšími spôsobmi.

Výpis z účtu PSS sa posiela klientom raz ročne počas prvých 3 kalendárnych mesiacov nasledujúceho roka.

Výpis z účtu ČSOB v PDF majú ľudia možnosť stiahnuť prostredníctvom Internet bankingu Moja ČSOB.

Výpis z účtu je dokument, ktorý človeku poskytuje prehľad o všetkých pohyboch na bankovom účte za isté obdobie.

Výpis z účtu z Tatra banky

V Internet bankingu Tatra banky je možné získať výpis z účtu vo formáte XML. Samotný spôsob, ako získať výpis z účtu z Tatra banky, je jednoduchý. Pre získanie výpisu je potrebné:

  1. prihlásiť sa do Internet bankingu Tatra banky
  2. v ľavom menu prejsť do sekcie „Účty“ a vybrať možnosť „Výpis do účtovníctva
  3. zvoliť parametre výpisu – obdobie, číslo výpisu a ďalšie požadované kritériá
  4. ​vygenerovaný výpis sa nachádza v schránke správ vo formáte XML, pripravený na stiahnutie

Každý výpis sa generuje ako samostatný súbor pre jednotlivé dni zo zvoleného intervalu, v ktorom boli realizované pohyby na zvolenom účte. Vygenerované súbory sú skomprimované do ZIP archívu. Názov súboru obsahuje špecifikáciu účtu a dňa vo formáte: [číslo účtu]_[dátum vo formáte YYYYMMDD].xml.​

Okrem manuálneho získavania výpisov z účtu je možné, aby si jednotlivci nastavili zasielanie výpisov z účtu z Tatra banky e-mailom. Na aktiváciu je potrebné:

prihlásiť sa do Internet bankingu Tatra banky

v sekcii „Účty“ vybrať možnosť „E-mailový výpis“

zadajte e-mailovú adresu, na ktorú chce človek výpisy dostávať, a nastaviť si preferovanú frekvenciu zasielania

potvrdiť nastavenia a od tohto momentu bude jednotlivec výpisy dostávať priamo na e-mail

Zasielanie výpisov z účtu na e-mail môže jednotlivcom uľahčiť prístup k výpisom bez nutnosti prihlasovať sa do Internet bankingu Tatra banky, nech už jednotlivec potrebuje výpis z účtu z akéhokoľvek dôvodu.

V Internet bankingu Tatra banky je možné získať výpis z účtu vo formáte XML a každý výpis sa generuje ako samostatný súbor pre jednotlivé dni zo zvoleného intervalu, v ktorom boli realizované pohyby na zvolenom účte.

Ako na prihlásenie do Internet bankingu SLSP?

Slovenská sporiteľňa je v súčasnosti najväčšia komerčná banka na Slovensku, s úplnou devízovou licenciou a povolením na vykonávanie hypotekárnych bankových obchodov. Prihlásenie sa do Internet bankingu SLSP je naozaj jednoduché a tento postup obsahuje iba pár krokov. Je potrebné:

  1. Otvoriť webovú stránku banky
    • prejsť na oficiálnu stránku www.slsp.sk
  2. Kliknúť na „Prihlásiť sa“
    • v pravom hornom rohu stránky kliknúť na tlačidlo „Internet banking“ a potom zvoliť „George
  3. Zadať prihlasovacie údaje
    • prihlasovacie meno (George ID): možno ho nájsť v zmluve alebo si ho jednotlivec nastavil pri aktivácii
    • heslo: ide o osobné heslo, ktoré si jednotlivec vytvoril pri aktivácii služby
  4. Potvrdiť prihlásenie
    • môže sa vyžadovať dvojfaktorové overenie (napr. cez aplikáciu George kľúč, SMS kód alebo biometriu)
    • ak má človek aktivovanú mobilnú aplikáciu George, prihlásenie do Internet bankingu SLSP môže potvrdiť priamo cez ňu

Ak sa stane, že niekto zabudne George ID alebo heslo, môže si ich obnoviť priamo cez prihlasovaciu stránku kliknutím na možnosť „Zabudli ste heslo?“. Pre pohodlnejší prístup k údajom sa odporúča používať mobilnú aplikáciu George, ktorá podporuje prihlásenie pomocou odtlačku prsta alebo Face ID.

Ak sa stane, že niekto zabudne George ID alebo heslo, môže si ich obnoviť priamo cez prihlasovaciu stránku kliknutím na možnosť „Zabudli ste heslo?“.

Ako zistiť číslo účtu v SLSP?

IBAN pre slovenské účty má vždy 24 znakov a začína predponou SK. Ak niekoho zaujíma spôsob, ako zistiť číslo účtu v SLSP, môže to urobiť hneď niekoľkými spôsobmi, a to cez:

  • Internet banking George – po prihlásení do Internet bankingu George nájde jednotlivec číslo účtu (IBAN) priamo na hlavnej stránke alebo v sekcii „Účty“
  • mobilnú aplikáciu George – v mobilnej aplikácii George sa po prihlásení zobrazí jednotlivcov účet s uvedeným číslom účtu
  • výpis z účtu – číslo účtu je uvedené v hlavičke výpisu na papierových alebo elektronických výpisoch z účtu, ktoré človeku banka zasiela
  • osobnú návštevu pobočky – pri návšteve ktorejkoľvek pobočky Slovenskej sporiteľne pracovníci banky na základe overenia totožnosti (napríklad prostredníctvom občianskeho preukazu) človeku poskytnú informácie o jeho čísle účtu
  • IBAN kalkulačku – ak jednotlivec pozná jeho staré číslo účtu a kód banky (pre SLSP je to 0900), môže si IBAN vypočítať pomocou IBAN kalkulačky

Spôsob, ako zistiť číslo účtu SLSP, je vďaka rôznym dostupným metódam jednoduchý a rýchly. Či už niekto preferuje Internet banking, aplikáciu, papierový výpis alebo osobnú návštevu pobočky, Slovenská sporiteľňa ponúka viacero možností, ako sa k tejto dôležitej informácii dostať.

Kde nájsť výpis z účtu PSS?

Ak chce niekto nájsť výpis z účtu v PSS (Prvej stavebnej sporiteľni), vždy to nie je až také jednoduché. Výpis z účtu PSS sa posiela klientom raz ročne počas prvých 3 kalendárnych mesiacov nasledujúceho roka. PSS zasiela klientom výpisy z účtu elektronicky do mojaPSS alebo v papierovej forme poštou.

Výpis z účtu PSS obsahuje najmä informácie o vkladoch, získaných úrokoch a výške štátnej prémie, avšak aj výšku zostatku na účte k 31. 12. minulého roka. V prípade poberania úveru obsahuje bankový výpis z účtu aj informácie o zaplatených úrokoch z úveru a výšku zostatku dlhu k 31. 12.

PSS zasiela klientom výpisy z účtu elektronicky do mojaPSS alebo v papierovej forme poštou.

Ako stiahnuť výpis z účtu ČSOB v PDF?

Ak chce niekto vedieť, ako stiahnuť výpis z účtu ČSOB v PDF, existuje v zásade jedna možnosť – prostredníctvom Internet bankingu Moja ČSOB. Ako stiahnuť výpis z účtu ČSOB v PDF? Je potrebné urobiť tieto kroky:

  1. Prihlásiť sa do Moja ČSOB – navštíviť oficiálnu stránku www.csob.sk a kliknúť na tlačidlo „Prihlásenie“ v pravom hornom rohu.​ Následne treba vybrať možnosť „Internetbanking Moja ČSOB“ a zadať prihlasovacie údaje (IPPID a PIN).​
  2. Nájsť položku „Výpisy“ – v hlavnom menu treba vybrať položku „Prehľady“ a následne kliknúť na „Výpisy“.
  3. Stiahnuť výpis vo formáte PDF – v zozname výpisov treba nájsť požadovaný bankový výpis (podľa dátumu alebo obdobia) a kliknúť na možnosť „Stiahnuť PDF“.

ČSOB taktiež ponúka možnosť automaticky posielať výpis na e-mail. Po prihlásení sa do Internet bankingu treba v ľavom menu kliknúť na „Nastavenia“, následne na „Moje info“ a „Účty a platby“.

Do príslušného poľa jednotlivec zadá e-mailovú adresu a stlačí tlačidlo „Uložiť“. Následne budú výpisy automaticky zasielané na daný e-mail.

Bankový výpis na webe moja.postovabanka.sk

Klienti Poštovej banky sa môžu prihlásiť do online bankového účtu na webovej stránke moja.postovabanka.sk a vykonávať rôzne bankové operácie. Ak má jednotlivec záujem nájsť bankový výpis na moja.postovabanka.sk, mal by nasledovať tieto kroky:

prihlásiť sa na webe moja.postovabanka.sk

po prihlásení sa do Internet bankingu kliknúť na tlačidlo „Pohyby na účte

v časti „Za obdobie“ si treba zvoliť rozsah obdobia, za ktorý chce jednotlivec vidieť pohyby na účte a kliknúť na „Potvrdiť

zobrazí sa prehľad pohybov na účte za zvolené obdobie a tento prehľad si môže jednotlivec otvoriť vo formáte PDF po kliknutí na „Verzia pre tlač

po kliknutí na „Výpis z účtu vo formáte PDF“ si ho môže človek uložiť do počítača alebo vytlačiť

Ak sa niekomu nedarí nájsť výpis alebo potrebuje ďalšiu pomoc, môže kontaktovať zákaznícku podporu Poštovej banky na telefónnom čísle 0850 00 6500 alebo e-mailom na adrese info@pabk.sk.​

Klienti Poštovej banky sa môžu prihlásiť do online bankového účtu na webovej stránke moja.postovabanka.sk a vykonávať rôzne bankové operácie.

Čo obsahuje výpis z účtu?

Ak niekto nevie, čo je to výpis z účtu, je to dokument, ktorý človeku poskytuje prehľad o všetkých pohyboch na bankovom účte za isté obdobie. Väčšinou ide o výpis za jeden mesiac. Obsah výpisu sa môže v závislosti od banky líšiť, no vo všeobecnosti obsahuje tieto informácie:

Základné údaje:

  • názov banky a logo
  • dátum vyhotovenia výpisu
  • obdobie výpisu (napr. 1. 3. 2025 – 31. 3. 2025)
  • číslo účtu (IBAN)
  • mena účtu (napr. EUR)
  • majiteľ účtu (meno, adresa)

Prehľad zostatkov:

  • počiatočný zostatok na začiatku obdobia
  • konečný zostatok na konci obdobia
  • súhrnné príjmy a výdavky

Každá transakcia väčšinou obsahuje:

  • dátum transakcie a dátum zaúčtovania
  • typ transakcie (príjem/odchod)
  • popis transakcie (napr. „Platba kartou“, „Prijatá platba“, „Trvalý príkaz“, „Výber z bankomatu“)
  • VS/SS/KS – variabilný/špecifický/konštantný symbol, ak sú použité
  • príjemca alebo odosielateľ
  • suma transakcie
  • zostatok po transakcii

Poplatky a úroky (ak sú relevantné):

  • poplatky za vedenie účtu, výbery, prevody
  • pripísané alebo odpísané úroky

Toto nie sú všetky údaje, ktoré môže obsahovať výpis z účtu. Ak má niekto účet v cudzej mene alebo má podnikateľský účet, výpis môže okrem spomenutých informácií obsahovať aj ďalšie – napríklad kurzové rozdiely, referencie faktúr a ďalšie.

Každý výpis z účtu väčšinou obsahuje údaje ako dátum transakcie a dátum zaúčtovania, typ transakcie, popis transakcie (napr. „Platba kartou“, „Prijatá platba“, „Trvalý príkaz“, „Výber z bankomatu“) a ďalšie.

Kedy je bankový výpis potrebný?

Bankový výpis môže byť potrebný pri rôznych situáciách. Najčastejšie slúži na kontrolu financií – na sledovanie príjmov a výdavkov jednotlivca alebo na sledovanie poplatkov banky a výšky zostatku.

Bankový výpis môže byť okrem toho požadovaný napríklad aj pri žiadosti o hypotéku, úver alebo lízing – banka si môže pýtať výpisy za 3 – 6 mesiacov na overenie príjmov a výdavkov človeka. Podnikatelia a SZČO prikladajú výpisy z účtu k účtovným dokladom pri podávaní daňového priznania alebo v účtovníctve.

Výpis z účtu môže vyžadovať aj zamestnávateľ alebo prenajímateľ ako dôkaz príjmov alebo finančnej spoľahlivosti. Pre niektorých ľudí môže byť zaujímavé, že pri cestovaní do zahraničia (napr. USA, Kanada, Austrália) si môžu ambasády pýtať výpis ako dôkaz, že má jednotlivec dostatok peňazí na pobyt.